Algemene informatie
De IJsselsteinloop - De zaterdag voor Pinksteren
Heb je nog andere vragen? Bovenin het menu onder 'Informatie' vind je meer kopjes.
Afstanden & Tijden
- 09:00 Werkhoven advies Jeugdloop 1 kilometer BO groepen 3 en 4 (Jongens)
- 09:02 Werkhoven advies Jeugdloop 1 kilometer BO groepen 3 en 4 (Meisjes)
- 09:20 Werkhoven advies Jeugdloop 2 kilometer BO groepen 7 en 8
- 09:23 Werkhoven advies Jeugdloop 2 kilometer BO groepen 5 en 6
- 10:00 Jumbo Ruben Metselaar 10 kilometer en het Radiair Totaalinstallatie bedrijvenklassement op de 10 kilometer
- 10:25 Lisman Vorkheftrucks halve marathon en het Radiair Totaalinstallatie bedrijvenklassement op de halve marathon
- 13:05 Body Business 5 kilometer en het Radiair Totaalinstallatie bedrijvenklassement op de 5 kilometer
De start van de halve marathon vindt plaats op de Groene Dijk, alle andere afstanden starten op de Overtoom. De finish van alle afstanden is op de Overtoom.
Inschrijving
Voor-inschrijving is vanaf 1 december 2024 tot en met 19 mei 2025 mogelijk via onze website.
Online na-inschrijving is vanaf 19 mei 2025 tot en met 7 juni 2025 12:00 mogelijk via onze website.
Startnummers kunnen opgehaald worden op vrijdag 7 juni van 18:00 tot 20:00 en zaterdag 8 juni vanaf 08:00 voor het Fulcotheater aan de Overtoom in IJsselstein.
Voor-inschrijving
Volwassenen: Kosten bedragen €10,00 en er is de mogelijkheid om een IJsselsteinloop hardloopshirt te bestellen.
Jeugdloop: Kosten bedragen € 5,00 inclusief het IJsselsteinloop hardloopshirt.
Online na-inschrijving
Volwassenen: Kosten bedragen € 12,50. Er is geen mogelijkheid meer om een IJsselsteinloop hardloopshirt te bestellen.
Kinderen: Kosten bedragen € 5,00. Er is geen mogelijkheid meer om een IJsselsteinloop hardloopshirt te bestellen.
Na-inschrijving op de dag van de loop is niet mogelijk.
Heb je je ingeschreven en wil je je afstand wijzigen of je startnummer overdragen? Tot en met 19 mei 2024 kan dit via een e-mail naar: inschrijving@ijsselsteinloop.nl. Ook op de dag zelf kan dit in het Fulcotheater bij het hoofd inschrijving. Voor het overdragen van een startnummer aan een andere deelnemer rekenen wij € 2 administratiekosten.
Kleedruimte & Bewaakte garderobe
Er is kleedruimte aanwezig in het Fulcotheater aan de Overtoom in IJsselstein.
Naast het Fulcotheater is een bewaakte garderobe aanwezig. Alle deelnemers hebben een bagagelabel op het startnummer, deze dient gebruikt te worden voor de garderobe. Betaling is mogelijk via de voorinschrijving, maar ook op de dag zelf (€ 2,00 gepast te betalen). De organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het zoekraken van en/of beschadigingen aan jouw persoonlijke eigendommen.
Hazen
Op alle afstanden hebben wij tempohazen meelopen. Deze hazen lopen zo stabiel mogelijk naar de volgende tijden:
- 5 km: 25 min, 30 min, 35 min en 40 min (door REactive)
- 10 km: 45 min, 50 min, 55 min, 60 min en 65 min (door REactive)
- Halve marathon: 1 uur 40 min, 1 uur 50 min en 2 uur (door BodyRun)
Prijzen
Alle deelnemers krijgen na afloop een speciaal ontworpen medaille! Verder hebben wij ook nog prijzen voor de beste lopers & teams:
Halve marathon, 10 km en 5 km:
Individueel:
1e, 2e en 3e heer en dame ontvangen een prijs + beker.
Bedrijvenklassement:
Er zijn prijzen en bekers voor de eerste 3 teams per afstand.
Snelste IJsselsteiners:
Er zijn prijzen en bekers voor de 1e drie IJsselsteinse dames en heren per afstand.
Jeugdloop:
1e, 2e en 3e jongen en meisje per categorie ontvangen een prijs + beker.
De prijsuitreiking vindt voor alle afstanden direct na afloop van de gelopen afstand plaats.
Trainingsinformatie
Organisatie & ANBI & Geschiedenis
Organisatie
De organisatie van de IJsselsteinloop is in handen van de Stichting IJsselsteinloop. Het bestuur van de stichting bestaat uit:
- Harry van Schaik – Voorzitter
- Petra Honing – Secretaris
- Tim Keijzer – Penningmeester
- Peter Mennen – Veiligheid
- Merijn van Schaik – Marketing
- Brian Haring – Vrijwilligers
- Hans Kruis – Inschrijving
ANBI
De IJsselsteinloop is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI, RSIN: 817503237. Heeft u interesse om een belastingvrije schenking aan ons te doen? Neem dan contact op met info@ijsselsteinloop.nl. Voor meer informatie zie ons Beleidsplan en de financiële verslagen:
Financieel verslag 2017-2018
Financieel verslag 2018-2019
Financieel verslag 2019-2020
Financieel verslag 2020-2021
Financieel verslag 2021-2022
Financieel verslag 2022-2023
Voor de verslagen van de uitgevoerde activiteiten zie onze nieuwspagina.
Geschiedenis
Twee enthousiaste hardlopers, Bert Kroon en Max Hubner, in 1983 beiden werkzaam bij de politie in IJsselstein, sloegen de handen ineen en smeedden snode plannen voor een halve marathon van IJsselstein. Zij wilden hiermee een leegte opvullen op het gebied van wedstrijd- en prestatielopen in de regio.
Dit resulteerde in het startschot dat op zaterdag 14 mei 1983 gegeven werd voor de eerste halve marathon van IJsselstein. Het evenement bleek een succes te zijn en werd het jaar daarop opnieuw georganiseerd. Op verzoek van deelnemers werd hierbij een tweede loopafstand op het programma gezet, namelijk een tien kilometer.
In 1985 werd de start/finish verplaatst naar de historische binnenstad van IJsselstein. Hierdoor kwam een groter publiek in directer contact met het evenement te staan. Dat jaar werden 170 deelnemers geteld.
Het deelnemersveld is door de jaren heen flink toegenomen. In 2001 is een jeugdloop aan het programma toegevoegd, en in 2007 de 5 km met daaraan gekoppeld een bedrijvenklassement. Momenteel vinden jaarlijks ca. 2500 deelnemers hun weg naar de start. Velen zullen tijdens de komende editie van de IJsselsteinloop trachten de eigen recordtijd te verbeteren.
Reglement & Privacy Policy
Regiolopen
- Loop door Houten – https://loopdoorhouten.nl/
- Werkhoven loopt – https://werkhovenloopt.nl/